انتقال Halo به آنریل انجین میتواند عرضه این سری روی پلی استیشن ۵ را آسانتر کند
در پایان مسابقات جهانی Halo، استودیوی ۳۴۳ Industries چندین خبر مهم درباره آینده سری اعلام کرد. این استودیو نام خود را به Halo Studios تغییر داده و بازیهای آینده Halo دیگر با موتور Slipspace ساخته نخواهند شد و به جای آن از موتور بازیسازی آنریل انجین (Unreal Engine) 5 استفاده خواهند کرد. این تغییر باعث گمانهزنیهایی در مورد احتمال عرضه بازیهای Halo برای پلی استیشن ۵ شده است.
انتقال سری Halo به موتور آنریل انجین ۵ میتواند به استودیوی توسعهدهنده آن، یعنی Halo Studios کمک کند تا فرنچایز پرچمدار ایکس باکس را به پلتفرمهای دیگر، از جمله پلی استیشن ۵ بیاورد. به گفته کارشناسان فنی، این حرکت میتواند شرایط را برای توسعه چندپلتفرمی آسانتر کند.ریچ لیدبتر (Rich Leadbetter)، رئیس Digital Foundry، در گفتوگو با Eurogamer اشاره کرد که استفاده از آنریل انجین ۵ باعث میشود توسعه چندپلتفرمی نسبت به موتور Slipspace آسانتر شود. او گفت:از دید توسعه بازیهای چندپلتفرمی، استفاده از آنریل انجین ۵ به مراتب برای توسعهدهنده آسانتر است تا پورت کردن بازی با استفاده از موتور Slipspace.در حالی که مایکروسافت بازیهایی مانند Sea of Thieves از استودیوی Rare و Grounded از Obsidian را برای پلی استیشن ۵ عرضه کرده، هنوز هیچ اطلاعات رسمیای مبنی بر انتشار Halo برای پلی استیشن وجود ندارد.با وجود مخالفتهای برخی از طرفداران سرسخت ایکس باکس، به نظر میرسد تلاشهای مایکروسافت در جهت انتشار بازیهای فرست پارتی روی پلی استیشن موفقیتآمیز بوده است. به عنوان مثال، Sea of Thieves اوایل امسال در صدر جدول فروش سونی قرار گرفت و رئیس ایکس باکس، فیل اسپنسر گفت که ورود به پلی استیشن و نینتندو سوییچ باعث تقویت این سری بازیها شده است.همچنین عناوین بیشتری از استودیوهای ایکس باکس به صورت رسمی در راه پلی استیشن ۵ هستند. از جمله Indiana Jones and the Great Circle که چند ماه بعد از عرضه روی پیسی و ایکس باکس راهی کنسول سونی میشود و Doom: The Dark Ages که از همان ابتدا برای پلی استیشن تایید شده بود. اما سوال اصلی این است که آیا Halo نیز در این مسیر قرار خواهد گرفت؟در ماه آگوست، اسپنسر اشاره کرد که هدف از این حرکت چندپلتفرمی، افزایش درآمد بخش بازیهای مایکروسافت است. این موضوع با توجه به خرید ۶۹ میلیارد دلاری شرکت اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) توسط مایکروسافت و فشارهای ناشی از این معامله اهمیت بیشتری پیدا کرده است. اسپنسر گفت:ما یک کسبوکار را اداره میکنیم. و در مایکروسافت، سطح انتظارات از ما بسیار بالاست، بهخصوص با توجه به پشتیبانی فوقالعادهای که از شرکت دریافت میکنیم و اینکه چه کارهایی میتوانیم انجام دهیم.مایکروسافت تا کنون بیشتر از بازیهای قدیمی که بیش از یک سال از انتشار آنها میگذرد برای عرضه روی پلی استیشن استفاده کرده، اما این روند با عرضه بازی Indiana Jones تغییر خواهد کرد. در این بین، با توجه به این که سری Halo به نوعی نماد ایکس باکس محسوب میشود، عرضهاش روی پلی استیشن میتواند بزرگترین و پرحاشیهترین حرکت مایکروسافت در این زمینه باشد. آیا مایکروسافت واقعاً این کار را خواهد کرد؟ پیتر مور (Peter Moore)، رئیس سابق ایکس باکس، اخیراً به IGN گفت که ردموندیها احتمالاً در حال بررسی این مسئله هستند.انتقال Halo به موتور آنریل در زمانی انجام میشود که ۲۵۵۰ نفر از کارمندان بخش بازیهای مایکروسافت اخراج و چندین استودیو نیز تعطیل شدهاند. در همین حال، فروش ایکس باکس سری ایکس و اس به شدت کاهش یافته، رشد گیم پس نزول چشمگیری داشته و مایکروسافت با واکنشهای منفی طرفداران پروپاقرص ایکس باکس به دلیل عدم تعهد به عناوین انحصاری روبهرو شده است.
منبع: گیم فا
نظرات