توسعهدهنده Phantom Blade: بازی Black Myth: Wukong انقلابی در عناوین AAA چینی ایجاد کرد
Black Myth: Wukong در حال حاضر بزرگترین عنوان سال است و یکی از اصلیترین رقبای GOTY به شمار میرود. علاوه بر این، فروش بیش از ۱۰ میلیون نسخهای بازی در سه روز اول عرضه، باعث شد تا به بزرگترین عنوان توسعهدهندگان چینی مبدل شود.
توسعهدهنده Phantom Blade Zero اظهار داشت که بازار غرب همواره سازندگان شرقی را تحتتاثیر قرار میداد.
لیان کیوی (Lian Qiwei)، مدیر استودیوی S-Game، طی مصاحبه اخیر با ۴Gamer گفت مدتی میشود که زمینه ساخت بازیهای عظیم برای توسعهدهندگان چینی فراهم شده است. مایکل چانگ (Michael Chang)، معاون S-Game، توضیح داد که توسعهدهندگان چینی، همواره آرزو داشتند با ساخت عناوین با کیفیت به بازار جهانی راه پیدا کنند، ولی متاسفانه تکنولوژی مناسبی در اختیار آنها نبود.
اینطور نیست که توسعهدهندگان چینی ناگهان تصمیم گرفته باشند بازیهای کنسولی عرضه کنند. ما همیشه تمایل زیادی به توسعه چنین عناوینی داشتیم.
او همچنین اضافه کرد که اکنون، زمان مناسبی برای توسعه دهندگان چینی است تا ایدههای جاهطلبانه خود را اجرایی کنند و عناوین بزرگی را توسعه دهند. لیان کیوی همچنین ادامه داد که به لطف تجربه چندین ساله توسعهدهندگان چینی در انجام پروژههای برونسپاری شدۀ شرکتهای غربی، حالا میتوانند عناوین بزرگ خود را توسعه دهند.
نتیجه این امر، شکلگیری رقابت بالا در صنعت بازی است که در نهایت به نفع گیمرها خواهد بود.
نظرات