تیم MGS Delta: Snake Eater خواهان وفاداری به نسخه اصلی در کنار ارائه تجربه جدید است
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater به نظر میرسد که یک بازگشت امیدوارکننده برای این فرنچایز محبوب است و طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده. گرچه برخی افراد ترجیح میدادند این بازسازی تغییرات گستردهتری نسبت به نسخه اصلی داشته باشد، اما این پروژه به عنوان یک بازسازی وفادارانه از MGS 3 معرفی شده است که دلیل اصلی هیجان بسیاری از هواداران به حساب میآید. با این حال، این به معنای عرضه یک ریمیک کاملاً مشابه با نسخه اصلی نیست.
در مصاحبهای با مجله Play، تهیهکننده بازی، نوریاکی اوکامورا (Noriaki Okamura)، توضیح داد که هدف کونامی (Konami) با Metal Gear Solid Delta ارائه تجربهای است که حس و حال نسخه اصلی را حفظ کند اما طوری باشد که حس قدیمی و نخنما بودن را منتقل نکند.
او در این مصاحبه، با اشاره به اینکه هدف تیم در پروژه مذکور این است که بازی همچنان حس ۲۰ سال پیش را به بازیکنان منتقل کند بدون اینکه حس قدیمی بودن بدهد، گفت:
هدف ما این است که بازی همچنان مانند چیزی که ۲۰ سال پیش بازی میکردید حس شود، اما بدون اینکه حس کنید بازی قدیمیای را تجربه میکنید. ما نمیخواستیم تغییرات غیرضروری ایجاد کنیم که تجربه نسخه اصلی را از دست بدهد. اما در عین حال، باید مطمئن باشیم وقتی افراد این بازی را تجربه میکنند، حس نکنند یک بازی قدیمی است. مطمئن شدیم که وقتی این بازی را تجربه میکنید، از نظر کنترل و تجربه کلی، همسطح بازیهای مدرن باشد.
Metal Gear Solid Delta از چندین جهت از جمله گرافیک و جلوههای بصری، سیستم کنترل جدید و دوربین بهبود چشمگیری داشته و صداگذاری بازی با حضور اعضای اصلی تیم صداگذاری مجدداً انجم شده است. با این حال، هنوز مشخص نیست که این تغییرات به طور کلی تا چه حد حس متفاوتی برای بازیکن ایجاد خواهند کرد.
این بازی برای رایانههای شخصی، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس در دست توسعه است، اما هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای آن اعلام نشده.