خانهNewsسازنده‌ی سری Yakuza: دوران بازی‌های بزرگ رو‌ به اتمام است

سازنده‌ی سری Yakuza: دوران بازی‌های بزرگ رو‌ به اتمام است

سازنده‌ی سری Yakuza: دوران بازی‌های بزرگ رو‌ به اتمام است

توشیهیرو ناگاشی، خالق سری بازی‌های Yakuza، معتقد است که دوران بازی‌های بزرگ به پایان نزدیک می‌شود.

در مصاحبه‌ای با Famitsu، ناگاشی توضیح داد که بازی اول استودیویی که اخیراً تاسیس کرده است یک اکشن-ماجراجویی خواهد بود و همچنین متذکر شد وسعت و گستردگی بازی‌ها به اندازه گذشته اهمیت ندارد. ناگاشی در این باره گفت:

من می‌خواهم بازی‌ای بسازم که تجربه آن لذت‌بخش و سرگرم‌کننده باشد، اما در عین حال پر دردسر نباشد. امروزه بازی‌های اورجینال زیادی وجود ندارد و اگر عناوین خارجی را هم در نظر بگیرید، تجربه همه آن‌ها غیرممکن است. با نگاهی به وضعیت فعلی، فکر می‌کنم تعداد بازی‌های کنسولی در زندگی یک گیمر معمولی ممکن است کمی بیش از حد باشد. هنوز هم عناوین زیادی عرضه می‌شوند، اما احساس می‌کنم عصر بازی‌هایی که گستردگی‌ آن‌ها دلیل فروششان است به پایان رسیده.

ناگاشی سه سال پیش استودیوی جدید خود را تاسیس کرد، اما هنوز اولین بازی این تیم رونمایی نشده است. پس از بیان نظرات خود در مورد بازی‌های بزرگ، ناگاشی به Famitsu گفت که هم‌اکنون تلاش می‌کند نقشه بازی جدید خود را کوچک‌تر کند. او در این باره توضیح داد:

ما باید به زودی وارد مرحله تولید انبوه مواد اولیه و Assetهای بازی شویم، بنابراین زمان تصمیم‌گیری در مورد برآورد حجم نهایی اثر فرار رسیده، اما من همچنان در مورد اینکه آیا واقعاً این پروژه به اندازه کافی خوب است یا خیر فکر می‌کنم. ما نقشه کُلی را طراحی کرده‌ایم، اما نسخه فعلی آن بسیار بزرگ است، تقریباً بیش از حد بزرگ! ابتدا در کنار تحقیق پیرامون بازی‌های موجود، با ساختن یک نقشه نسبتاً بزرگ و جاده‌ها و بزرگراه‌ها کار خود را آغاز کردیم. اکنون در حال کوچک کردن تدریجی آن هستیم و بهترین تعادل ممکن را برای بازی بررسی می‌کنیم.

خبرنگار Famitsu در پاسخ گفت که داشتن یک نقشه بزرگ خوب است، اما محتوای آن باید متراکم باشد. ناگاشی حرف او را تایید کرد و گفت:

این یک نکته کلیدی است. می‌توانید آن را با برخی عناصر پر کنید تا حس تراکم ایجاد شود، اما تکرار تجربیات مشابه در یک نقشه هرچند بزرگ چندان مطلوب و مدرن نیست. فکر می‌کنم برای اتصال صحیح مقیاس نقشه با میزان سرگرم‌کنندگی آن، مهم است که نوعی جهان‌بینی را طراحی کنیم و توضیح دهیم بازیکن به عنوان شخصیت اصلی چه کاری در این دنیا انجام می‌دهد. احساس می‌کنم زمان تصمیم‌گیری در مورد اندازه مناسب پروژه نزدیک است.

ناگاشی مدتی پیش به وبسایت VGC گفته بود که بازی جدید او طرفداران قدیمی Yakuza را ناامید نخواهد کرد:

بدیهی است که ما چیزی دقیقاً یکسان نخواهیم ساخت، اما می‌دانم مردم انتظارات مشخصی از من دارند. آن‌ها می‌خواهند سلیقه و شخصیت من را در بازی‌های جدیدم ببینند. من به طرفدارانم خیانت نخواهم کرد. من چیزی با درون‌مایه‌های قبلی و نزدیک شخصیت خودم خلق خواهم کرد.

منبع: گیم فا وطن اپ

نظر بده

هیچ نظری وجود ندارد اولین نفری باشید که نظر میدید.

آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله