سازنده Dying Light: The Beast از اهمیت بالای قابلیت PSSR میگوید
تایمون اسمکتالا (Tymon Smektala)، کارگردان فرنچایز Dying Light، معتقد است تکنولوژی PSSR کنسول PS5 Pro میتواند به توسعهدهندگان اجازه دهد تا اندکی کمتر روی عملکرد تمرکز کنند و آزادی خلاقیت بیشتری داشته باشند.
تنها ۹ روز دیگر تا عرضه PS5 Pro باقی مانده است و با وجود بحثهای زیاد پیرامون قیمت آن، برخی از ویژگیهای این کنسول پتانسیل قابل ملاحظهای برای عناوین آینده دارد. بازی مستقل Dying Light: The Beast یکی از این عناوین به شمار میرود که در بازیکنان شاهد بازگشت کایل کرین، شخصیت اصلی نسخه اول این سری خواهند بود. کارگردان این مجموعه از استودیوی تکلند (Techland) میگوید مشتاق دیدن توان پردازنده گرافیکی PS5 Pro و نحوه ارائه انعطافپذیری بیشتر با گرافیک در عملکرد است.
آقای اسمکتالا در مصاحبه با وبسایت GamingBolt اظهار داشت:
ما به تازگی کشف قابلیتهای کامل PS5 Pro را آغاز کردهایم. این یک تکنولوژی هیجانانگیز است، زیرا به ما انعطافپذیری بیشتری در زمینه گرافیک و عملکرد میدهد. تقویت پردازنده گرافیکی به ما اجازه می دهد تا به وفاداری بصری، به ویژه با جزئیات پیچیده محیطی مانند جلوههای آب و هوا کمک کنیم که هسته اصلی تجربه Dying Light: The Beast هستند.
این نوع قدرت همچنین به معنای گیمپلی روانتر در رزولوشنهای بالاتر است و این برای بازیهایی مانند بازی ما که بالاترین سطح غوطهوری در آن اهمیت بالایی دارد، بسیار مهم محسوب میشود.
کارگردان فرنچایز Dying Light اعتقاد دارد که قابلیت PSSR حتی میتواند در دراز مدت اهمیت بالایی داشته باشد. راه حل اختصاصی ارتقاء مقیاس هوش مصنوعی عامل اصلی در دستیابی به رزولوشن ۴K (و در برخی موارد ۸K) برای بازیهایی با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است.
PSSR قابلیتی است که سایر شرکتها در حال آزمایش آن هستند. این یک ابتکار عالی است، چراکه در آینده، این فناوری میتواند به سازندگان اجازه دهد تا اندکی کمتر روی عملکرد تمرکز کنند و آزادی بیشتری در خلاقیت داشته باشند. اگر آنچه سونی پیشنهاد میکند تبدیل به یک استاندارد جدید شود، آنگاه PSSR به طور بالقوه میتواند حتی مهمتر از افزایش مستقیم قدرت پردازنده گرافیکی کنسول باشد.
کنسول PS5 Pro در تاریخ ۷ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۷ آبان ۱۴۰۳) عرضه خواهد شد.
نظرات