مدیرعامل Moon Studios نویسندگی Dragon Age: The Veilguard را بچهگانه و مضحک توصیف کرد
مدیرعامل استودیوی Moon Studios، توماس مالر (Thomas Mahler)، نویسندگی بازی جدید بایوور (BioWare) یعنی Dragon Age: The Veilguard را «بچهگانه و افتضاح» توصیف کرده است.
مالر که در حال حاضر روی بازی No Rest for the Wicked کار میکند، در پست اخیرش در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) نوشت:
من در دهه ۸۰ بزرگ شدم، حتی وقتی که پسر کوچکی بودم، همیشه فکر میکردم برنامههای تلویزیونی، محصولاتی هستند که تلاش کمی برای تولیدشان میکنند. چون هر برنامهای سعی میکرد بهشدت از لحاظ سیاسی درست باشد. هر برنامهای درباره خانوادههای شاد بود که همیشه سعی میکردند تصویری کامل و بینقص نشان دهند و همیشه مراقب بودند درباره هیچ موضوع جنجالیای صحبت نکنند.
او ادامه داد:
بعد، The Simpsons و Fresh Prince of Bel Air اکران شدند و احساس میشد که این برنامهها جسورانه هستند، چون هر از گاهی نویسندگان آنها جسارت داشتند تا به موضوعاتی بپردازند که واقعی بودند. و هر بار که تلاش میکردند این کار را انجام دهند، نتیجه به یادماندنی بود. چون نویسندگان توانسته بودند بخشی از تجربیات خود را در آن بگنجانند.
در اواخر دهه ۹۰، The Sopranos اکران شد و ناگهان مشخص شد که برنامههای تلویزیونی نباید بیارزش باشند. این که فرمت اپیزودیک میتواند برای ارائه نگاهی عمیقتر به شخصیتها و مشکلات آنها استفاده شود. و از آن نقطه به بعد، شاهد برنامههای تلویزیونی بیشتری بودیم که درام عالیای ارائه میدادند، مانند The Wire ،Breaking Bad و غیره.
سپس او به Dragon Age: The Veilguard و بازیهای ویدیویی اشاره کرد و گفت:
نگاهی به بازیهای ویدیویی بیاندازید و مشخص است که ظاهراً داریم به دوران ماقبل تاریخ سیاسی درست بازمیگردیم. من بهتازگی یک ویدئو از گیمپلی Dragon Age دیدم و واقعاً باورکردنی نیست که چقدر نویسندگی آن بچهگانه و افتضاح است. همهچیز به نظر سانسور شده و غیرانسانی میآید.
نمیدانم چرا فکر میکنیم که این کار درست است. کار شما به عنوان یک نویسنده این است که درباره موضوعات صمیمی، جالب و واقعی بنویسید، مردم را به دنیایی که ساختهاید جذب کنید و اگر این بهترین چیزی است که میتوانید ارائه کنید، نباید نویسنده باشید.
او تاکید کرد:
نمیخواهم خیلی سختگیر باشم چون مطمئنم که این افراد نیت خوبی داشتند، اما این نتیجه زمانی است که هنر توسط تازهکارها خلق میشود؛ وقتی مجبوریم روی لبه تیغ راه برویم و جسارت نزدیک شدن به موضوعات دشوار را نداریم، در نهایت با یک محصول بیروح و بیکیفیت به جای هنر مواجه میشویم.
همیشه نویسندگی را از زاویه انسانی شروع کنید، از تجربیات شخصی خود الهام بگیرید و جسارت نزدیک شدن به موضوعاتی که ممکن است پرخطر به نظر برسند را داشته باشید. زیرا اغلب اوقات، جادو زمانی اتفاق میافتد که جرئت آسیبپذیر بودن را داشته باشیم.
مالر تنها کسی نیست که از دیالوگها و نویسندگی این بازی انتقاد کرده است. یکی از کاربران شبکه اجتماعی X، مجموعهای از صحنههای این بازی را گردآوری کرده و آن را «زننده» و «بیارزش» توصیف کرده است.
همچنین یکی از استریمرها، Asmongold، نیز درباره داستان بازی نظر داده و گفته است:
شخصاً، به عنوان کسی که برای اولین بار این بازی را تجربه میکند و تا به حال Dragon Age را بازی نکرده، این بازی اولین بازی من در این سری و به نظرم مزخرف بود. نه که خیلی بد باشد. خیلی افتضاح نبود، اما واقعاً هم آنقدر خوب نیست. از دیالوگها اصلاً خوشم نیامد.