مدیرعامل Take-Two Interactive از اهمیت پلتفرم PC میگوید
استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیرعامل Take-Two Interactive، اخیراً در خصوص اهمیت پلتفرم PC برای این کمپانی صحبت کرده است.
شرکت Take-Two به دلایل مختلف بازیهای راکستار گیمز (Rockstar Games) را از روز اول عرضه و همزمان با انتشار نسخههای کنسولی برای PC عرضه نمیکند. این سیاست در خصوص بسیاری از بازیهای راکستار از جمله GTA 4، GTA 5، Red Dead Redemption 1 و Red Dead Redemption 2 و همچنین چندین عنوان دیگر صادق بوده است.
این رویکرد متأسفانه همچنان ادامه دارد و بازی GTA 6 نیز همزمان با انتشار نسخههای پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس برای PC عرضه نخواهد شد. عدم انتشار بازیهای راکستار برای PC در روز اول عرضه بسیاری از طرفداران این پلتفرم را ناامید کرده است. این در حالی است که بسیاری از عناوین AAA امروزی در روز اول انتشار در کنار نسخههای کنسولی برای رایانههای شخصی نیز منتشر میشوند.
مدیرعامل Take-Two Interactive در جدیدترین گزارش مالی این شرکت اظهار داشت که PC برای آنها اهمیت دارد و پشتیبانی از این پلتفرم کار پیچیده و سختی نیست.
وی در این باره میگوید:
اگر یک پلتفرم از ارزش آن کاسته شود، همیشه پلتفرم دیگری وجود دارد. برای مثال، در حال حاضر شاهد رشد بسیار خوبی در پلتفرم PC هستیم و من میتوانم ببینم که فرمتهای باز به رشد خود ادامه خواهند داد و PC یک فرمت باز است. من فکر میکنم این پلتفرم همچنان بخش مهمتری از کسبوکار کنسولها در آینده خواهد بود و پشتیبانی از آن برای ما اصلاً پیچیده نیست.
نکته اصلی این است که ما در مورد پلتفرمهایی که از آنها پشتیبانی میکنیم، گزینش را انجام میدهیم.
اظهارات مدیرعامل Take-Two منعکسکننده سیاستهای کلی این شرکت در مورد انتشار بازیها برای PC است و لزوماً به طور خاص به GTA 6 ارتباطی ندارد. این رویکرد نشان میدهد که برای بازیهای راکستار، نسخه PC در اولویت Take-Two نیست.
Take-Two اخیراً اعلام کرده که GTA 6 برای عرضه در پاییز ۲۰۲۵ هدفگذاری شده است. همچنین این کمپانی تایید کرد که بازیهای Borderlands 4 و Mafia: The Old Country تا پیش از آوریل ۲۰۲۶ منتشر خواهند شد.