بستن

مدیر عامل انویدیا چالش‌های دستیابی به “هوش مصنوعی فیزیکی” را شرح داد

مدیر عامل انویدیا چالش‌های دستیابی به “هوش مصنوعی فیزیکی” را شرح داد

جنسن هوانگ (Jen-Hsun Huang)، مدیر عامل انویدیا (Nvidia)، در کنفرانس SIGGRAPH 2024 درباره مرحله بعدی هوش مصنوعی یا همان «هوش مصنوعی فیزیکی» صحبت کرد. او اظهار داشت که هوش مصنوعی در حال حاضر با سه مشکل محاسباتی مواجه است و تحقق آن نیازمند سه پلتفرم محاسباتی است: کامپیوترهای مخصوص رباتیک، هوش مصنوعی و Omniverse.

هوش مصنوعی فیزیکی (Physical AI) به نسل بعدی هوش مصنوعی اشاره دارد که در دستگاه‌ها و سیستم‌هایی به کار می‌رود که با محیط فیزیکی تعامل دارند، مانند ربات‌ها و ماشین‌های خودران.شرکت انویدیا در حال حاضر روی توسعه ربات‌های انسان‌نما از طریق فناوری هوش مصنوعی خود کار می‌کند. بنابراین، این شرکت چالش‌های این موضوع را شناسایی کرده است. به گفته هوانگ، پیشگامان هوش مصنوعی مولد (Generative AI) یعنی مایکروسافت، گوگل، OpenAI و بسیاری از شرکت‌های برجسته دیگر، موج اولیه پیشرفت‌ها و توسعه‌های این فناوری را شکل داده‌اند.در نهایت، موج سوم انویدیا «هوش مصنوعی فیزیکی» نامیده می‌شود. این امر نیازمند سه پلتفرم محاسباتی خواهد بود، چرا که یکی از آنها هوش مصنوعی را ایجاد می‌کند، دیگری آن را شبیه‌سازی می‌کند و سومی برای اجرای مدل‌های هوش مصنوعی استفاده می‌شود. انویدیا معتقد است که این سه ابر کامپیوتر به ربات‌ها کمک می‌کنند تا هوش مصنوعی خود را یاد بگیرند و بهبود بخشند.انویدیا در حال حاضر یکی از شرکت‌های پیشرو است که سخت‌افزار آن در ظهور این فناوری نقش بسزایی داشته. این شرکت همچنین بیش از ۹۰ درصد از سهم بازار مراکز داده هوش مصنوعی را در اختیار دارد که به آن برتری چشمگیری می‌بخشد.
منبع: گیم فا

امتیاز بده!

کوجیما از حقایق جالبی در ساخت Death Stranding می‌گوید

در چند روز گذشته، هیدئو کوجیما به مناسبت پنجمین سالگرد Death Stranding، در توییتر خاطراتی از استودیوی خود و آغاز راه ساخت این بازی به اشتراک گذاشت. در ابتدا، Kojima Productions فقط در حد اسم یک استودیو بود، زیرا فضای کار کوجیما به قدری کوچک بود که تنها چند میز جا می‌شدند. کوجیما می‌گوید چون […]

پیش دانلود STALKER 2: Heart of Chornobyl آغاز شد + اعلام حجم بازی

مدت زیادی است که طرفداران ایکس باکس منتظر عرضه بازی شوتر اول شخص STALKER 2: Heart of Chornobyl از GSC Game World هستند. اخیراً تیم توسعه‌دهنده اعلام کرد که مراحل ساخت این بازی به پایان رسیده و به اصطلاح گلد شده است. بعد از انتشار این خبر و با نزدیک شدن به زمان انتشار، قابلیت […]

عملکرد فروش Dragon Age: The Veilguard در بریتانیا مشخص شد

از زمان انتشار Dragon Age: The Veilguard، طرفداران زیادی منتظر اعلام عملکرد فروش این بازی بودند. به گفته کریستوفر درینگ (Christopher Dring) از رسانه GamesIndustry، آمار فروش این بازی در بریتانیا تقریباً مشابه با Dragon’s Dogma 2 و Final Fantasy 7 Rebirth بوده است. درینگ گفت که فروش بازی خوب به نظر می‌رسد، نه فوق‌العاده […]

پاول دورف اولین بیانیه خود پس از دستگیری در فرانسه را منتشر کرد

پاول دورف مدیرعامل تلگرام اولین بیانیه خود را پس از دستگیری در فرانسه منتشر کرده است. او دستگیری خود را یک اشتباه خوانده است.دورف در بیانیه خود گفته است که بازداشت او کاملا غیرمنصفانه و اشتباه بوده و استفاده از قوانین دوران قبل از گوشی‌های هوشمند برای متهم کردن مدیرعامل یک پلتفرم به خاطر جرایمی […]

فروش سری Tomb Raider به بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه رسید

استودیوی کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) جدیدترین آمار فروش سری بازی‌های Tomb Raider را اعلام کرد. مجموع فروش بازی‌های Tomb Raider تاکنون از مرز ۱۰۰ میلیون نسخه عبور کرده است. پیش از این در می ۲۰۲۲، فروش این سری ۸۸ میلیون نسخه گزارش شده بود. کریستال داینامیکس اخیراً از کالکشن Tomb Raider IV-VI Remastered رونمایی کرده […]

احتمالا ساخت شبیه‌ساز Nintendo Switch 2 نیز چندان سخت نخواهد بود

نینتندو سال‌ها پس از عرضه، شبیه‌سازهای Yuzu و Ryujinx را متوقف کرد، اما شاید مجبور شود با شبیه‌سازهای Nintendo Switch 2 هم سر و کله بزند. به لطف لیک‌های گسترده اخیر، ما می‌دانیم که Ounce اسم رمز کنسول بعدی نینتندو است و همانطور که توسط Centro LEAKS گزارش شده، به نظر می‌رسد Nintendo Switch 2 […]

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا می خواهید در مورد آخرین به روز رسانی ها اعلان دریافت کنید؟ خیر بله