کارگردان سری Ori: سیاست اجباری تنوع، برابری و شمول را دنبال نخواهیم کرد
کارگردان سری بازیهای Ori اعتقاد دارد قرار دادن اجباری سیاست تنوع، برابری و شمول (DEI) در صنعت گیمینگ یک رویکرد انحرافی است و خلاقیت و نوآوری را به سخره میگیرد.
سیاست تنوع، برابری و شمول اکنون به موضوع مهمی در صنعت بازی تبدیل شده است. با این حال، کارگردان Ori از اجبار قرار دادن این سیاست در بازیهای خود امتناع میکند و میگوید که این یک رویکرد انحرافی است. در واقع مجبور کردن توسعهدهندگان به قرار دادن DEI به عنوان بخشی از دستور کار موضوعی است که گیمرها به شدت با آن مخالف هستند.
توماس مالر (Thomas Mahler)،مدیرعامل Moon Studios و کارگردان سری بازیهای Ori، اخیراً در خصوص سیاست اجباری DEI در بازیها صحبت کرده است. او اعلام کرد که استودیوی مذکور این سیاست را دنبال نمیکند. مالر این روند را یک رویکرد انحرافی میداند و ترجیح میدهد از کار خود کنارهگیری کند تا اینکه شخص دیگری به او بگوید چگونه کارش را انجام دهد. به عقیده وی، این رویکرد موجب تمسخر هنر میشود و پیامد خوبی را در پی نخواهد داشت.
این توسعهدهنده در ادامه افزود که همواره رویکردی بسیار انسانی نسبت به بازیهای خود دارد. وی سپس به نویسندگی بازیهای Ori اشاره کرد که همه آنها از یک ارتباط عمیق ناشی میشد. مالر توضیح داد که در سن ۱۰ سالگی شاهد درگذشت پدرش به دلیل سرطان بود و نسخه Blind Forest تجربهای محسوب میشود که به این موضوع ارتباط داشت.
تاکنون دو بازی از سری Ori به نامهای Ori and the Blind Forest و Ori and the Will of the Wisps منتشر شدهاند. بازی No Rest For Wicked جدیدترین ساخته استودیوی اتریشی Moon Studios به شمار میرود.
نظرات