۱۵ مورد از جزئیات فوقالعاده Silent Hill 2 Remake که به آنها توجه نکردید
از ابتدا تا انتهای ریمیک Silent Hill 2، ساخته Bloober Team، جزئیات شگفتانگیزی به نمایش گذاشته میشوند. در کنار هم، این جزئیات کمک میکنند تا بازی عمیقتر شده و حس غوطهوری آن افزایش یابد. امروز قصد داریم به تمامی جزئیات فوقالعاده Silent Hill 2 Remake بپردازیم.
قبل از شروع در نظر داشته باشید که چندین بخش مهم Silent Hill 2 در ادامه اسپویل میشود
صندلی عقب ماشین جیمز
یکی از نکات مهم داستان بازی این است که مری بر خلاف ادعای جیمز، سه سال پیش بر اثر بیماری نمرد، بلکه توسط خود جیمز و کمی قبل از ورود به سایلنت هیل کشته شده بود. جیمز به خاطر حالت روحی و روانی آشفته خود، این موضوع را به دست فراموشی سپرده است. جسد مری در همان ابتدای بازی، روی صندلی عقب ماشین جیمز پوشیده شده و با استفاده از یک فیلتر بهخصوص در قسمت +New Game، میتوان از این موضوع مطمئن شد.
جیمز از خواندن کلمه «گناه» امتناع میکند
جیمز نمیتوانست با قتل همسرش به دست خود کنار بیاید، تا جایی که داستان کاملاً متفاوتی برای فرار از حقیقت خلق کرده بود. این موضوع در تار و پود روایت بازی به چشم میخورد و حتی در کوچکترین جزئیات نیز به آن توجه میشود. برای مثال، در یک نقطه از داستان با بروشوری پیرامون موضوع «آگاهیهای مربوط به بهداشت روانی» مواجه خواهید شد. در این بروشور کلمه «گناه» به وضوح دیده میشود، اما وقتی دکمه را فشار میدهید تا تنها متن آن به نمایش در آید، دیگر کلمه گناه را نمیبینید، به این معنی که جیمز از خواندن آن امتناع میکند.
نشان خوشآمدگویی هتل Lakeview
میتوان مخاطبان بازی را به دو دسته کلی تقسیم کرد؛ دسته اول کسانی که برای اولین بار با ریمیک Silent Hill 2 به مجموعه معرفی میشوند و دسته دوم، بخش قابل توجهای از طرفداران نسخه کلاسیک بازی که بسیاری از عناصر پروژه ریمیک، حکم Easter Egg را برای آنها دارد. به عنوان مثال، نشان خوشآمدگویی هتل Lakeview در نسخه کلاسیک با عبارت «خوش آمدید» تزئین شده و در ریمیک، این عبارت جای خود را به «خوش برگشتید» داده است.
فهمیدن حقیقت
موجودات ترسناک این اثر کلاسیک نه تنها به دلایل ظاهری، بلکه به دلایل روایی در صنعت بازی نمادین شدهاند. در اواخر بازی، مشخص شد که موجودات پراکنده در سطح شهر بازنمایی از آسیبها، دردها و مسائل مختلفی هستند که مردم با آنها دستوپنجه نرم میکردند. برای مثال، کله هرمی مشهور در واقع وصفی بود از این که جیمز چطور ناخودآگاه خود را برای کشتن مری مجازات میکند. با این حال، وقتی که جیمز متوجه این موضوع میشود، موجودات بازی به طور قابل توجهای راحتتر از بین میرفتند که همچنان نمونهای مثالزدنی از تلفیق گیمپلی و روایت بهشمار میرود.
واکنش جیمز
خیره شدن جیمز به دوربین از لنز قرمز رنگ، بخشی از مکانیزم بازی است که خیلی زود به آن عادت میکنید، البته، زمانی که جیمز با آن چه که برای مری اتفاق افتاده بود کنار بیاید، اوضاع عوض میشود. هنگامی که او با حقیقت روبهرو میشود، در این بخش از دیدن چشمان شما امتناع میکند.
رد انگشتر جیمز
یکی دیگر از جزئیاتی که در اکثر نقاط بازی با آن روبهرو شدهاید، رد حلقه روی انگشت جیمز است. در حقیقت، جیمز به تازگی انگشتر خود را برداشته که گویای زمان صحیح مرگ مری میباشد.
ناخنهای آنجلا
آنجلا (و دنیای او در Silent Hill 2) یکی دیگر از شخصیتهای نمادین سری بهشمار میرود که داستان به شدت دردناکش المانهای زیادی به روایت و هسته اصلی بازی افزود. آسیبها و اضطرابهایی که آنجلا تحمل کرده است، به طرق مختلفی ظاهر میشوند. برای مثال، اگر روی دستان او تمرکز کنید، به وضوح متوجه خواهید شد که ناخنهایش را میجود.
ناخنهای جیمز
ناخنهای جیمز اغلب در طول تجربه بازی قابل مشاهده هستند. اگر به آنها دقت کنید، متوجه خواهید شد که به مرور کثیفتر میشوند.
لباسهای جیمز
پاشیده شدن خون روی کاراکتر یکی از مواردی است که در بازیهای ویدیویی زیاد به چشم دیدهایم، اما در Silent Hill 2 Remake، این موضوع به شکل متفاوتی به نمایش گذاشته شد. خون روی لباسهای جیمز بر خلاف این که جای خود را به نیستی بدهد، با گذشت زمان بهطور مشهودی تیره و خشکتر شده و لباس او را پوسته پوسته میکند.
جیمز خستهتر میشود
فقط ناخنها و لباسهای جیمز نیستند که در طول مسیر بازی کثیف یا پوسته پوسته میشوند. به مرور، میتوان تاثیری که سایلنت هیل روی روان جیمز گذاشته را از چهرهاش تشخیص داد. جیمز با چشمهای پف کرده، زخمهای ریز و خستگی صورتش، در اواخر بازی گیجتر بهنظر میرسد.
جلوه بصری گوشههای تصویر
کاربر PresidentWeevil در ردیت، به نکته ویژهای از ریمیک Silent Hill 2 برخورد. اگرچه چنین جزئیاتی را میتوان به راحتی با انحراف رنگی در اکثر بازیها اشتباه گرفت، اما در Silent Hill 2 از این تکنیک بسیار آگاهانه استفاده شده است. در ریمیک، زمانی که چیزی خارج از فوکوس یا در حاشیه صفحه نمایش قرار بگیرد، تصویر با انحراف رنگی عمداً تغییر شکل میدهد تا حال هوای نسخه کلاسیک را یادآور شود.
تابش نور روی صورت ماریا
اولین باری نیست که چنین چیزی را در عناوین مختلف بازی میبینیم، اما چنین نکات ظریفی همیشه مورد استقبال قرار میگیرد. هنگامی که با ماریا همراه میشوید، اگر نور چراغ قوه به صورتش بتابد، چشمانش را با دستش پنهان میکند. این ویژگی، تاثیر زیادی در القای حس طبیعی بودن خواهد داشت.
ماریا در تلاش است تا حواس جیمز را پرت کند
شاید بتوان گفت عنصر اصلی Silent Hill 2، کشمکش درونی جیمز باشد؛ تقابل بخشی از او که مایل است حقیقت را بفهمد در برابر بخشی که ماریا نمایندهاش است، در ریزترین جزئیات بازی رخنه کردهاند. برای مثال، در نقطهای از بازی، جیمز در حین گفتوگو با ماریا در پارک Rosewater به هتل Lakeview خیره شده و به طور غریزی میداند که آنجا با حقیقت روبهرو خواهد شد. با این حال، ماریا در تلاش است تا حواس او را پرت کند.
Lying Figure و اسیدها
برگزیدن Lying Figureها به عنوان اولین دشمنان بازی، انتخاب فوقالعادهای است، چرا که کیفیت بصری و توجه دقیق به جزئیات در ریمیک از همان ابتدا به نمایش گذاشته میشود. صفرا و اسیدی که این موجودات دفع میکنند روی زمین جمع میشود و حالت فیزیکی بهخصوصی دارند. همچنین، بدن آنها طوری طراحی شده که با هر ضربه شکل بدتری به خود بگیرد.
نور کنترلر DualSense
توسعهدهندگان معمولاً در تشخیص و استفاده صحیح از قابلیتهای کنترلر DualSense باز میمانند. با این که Silent Hill 2 بهترین نمونهای نیست که از تمامی قابلیتهای کنترلر ذکر شده استفاده کند، اما از نور LED آن استفاده کرده است. اگر قصد دارید رابط کاربری مربوط به خط سلامتی جیمز را غیرفعال کنید و راحتتر در بازی غوطهور شوید، این امکان وجود دارد تا تنها به به نور LED کنترلر DualSense متکی باشید.